Från Syd till Nord



Från Syd till Nord - med mellanlandning i Paris
Nu ska ni får höra något riktigt roligt. Det är nämligen så att modellen och bloggerskan Ingmari Lamy har tillsammans med det franska företaget Khadi & Co. inlett ett samarbete med Beckmans. Khadi & Co. är ett märke baserat i Paris som jobbar med handgjorda tyger ifrån Indien. Samarbetet går ut på att några beckmanselever får möjlighet att göra varsin liten tröjkollektion av Khadis tyger med inspiration utifrån produktionens resa mellan Indien, Paris och Sverige. Dessa tröjkollektionerna ska sedan visas hos Khadi & Co. i januari för att sedan ställas ut på en mässa i Paris och eventuellt ska vissa plagg sättas i produktion.

Nämnde jag att jag är en av de fyra elever som ska få vara med?
Så jag ska få sy upp en liten tröjkollektion och åka till Paris mina kära vänner. Kan ni känna min entusiasm genom datorskärmen? ^^

4 comments:

Ninni sa...

Oh så spännande!! :D
/En av dina anonyma läsare som beundrar din kreativitet.

Nhina sa...

Åh vad roligt att får höra av anonyma läsare!
Trevligt att höra att du gillar det jag gör. Tack så mycket! ^^

Jessica sa...

du är grym ju Nhina!
Vet inte hur du fixar allt men de är häftigt=)
Ska bli spännande o se resultatet. =)

Fröken Cocco Sohl sa...

Men grattis sötnos :D Du är så himla duktig. Blir så stolt över dig!

Skicka en kommentar