Going Big



Självporträtt, är ju en ganska knepig sak att teckna tycker jag. När jag insåg att vi skulle ha en hel veckas självporträtt kände jag ett regnmoln hänga över mig. Egentligen vet jag inte varför men jag antar att det har att göra med att jag helst egentligen inte vill sitta och studera mig själv, hitta alla skavanker osv. Men jag erkänner att det har inte alls så farligt som jag hade trott och jag tyckte till och med att det var riktigt roligt förra måndagen. Vi började med att teckna oss själva utifrån vårt minne och gjorde sedan närmare studier med hjälp av speglar. Efter lunch kom de riktigt roliga övningarna; att måla på riktigt stora papper. 

Vi spännade upp stora ark på väggen som var ca. 120cm i bredd. De flesta tecknade med kol men jag körde på tusch eftersom jag och kol inte är riktigt bästa vänner. Först tecknade jag med pappret utrullat på golvet och sedan blev det på väggen. Det var otroligt roligt och annorlunda då man fick tänka om och jobba med en helt annan skala än vad man är van vid. Resultaten blev väl blandade men det var åtminstone väldigt roligt att stå med penslar fasttejpade till en sopkvast och bara gå loss mot väggen. 



0 comments:

Skicka en kommentar