Mera stickning


Av det mysiga garnet Rowan Drift blev det ju en myströja, som förövrigt blev väldigt mycket för stor. Men med restgarnet stickade jag ihop en mysig snodd i resårstickning som man kan vira runt halsen.
Då uppstår frågan: "Vad är nästa stickprojekt?" Faktum är att jag vet inte riktig än men jag funderar på att antingen göra raggsockor, en tröja (förhoppningsvis i rätt storlek) eller handledsvärmare.

Nu under jullovet har jag tänkt hinna med följande:

  • Måla med akvarell
  • Göra ett mönster (hemläxa från Beckmans)
  • Testa att drapera lite nu när jag äntligen har en docka att drapera på
  • Teckna
  • Sticka
  • Baka (ännu mera) lussekatter
  • Läsa lite i de inspirerande böcker jag köpt den senaste tiden men som jag fortfarande inte har hunnit öppna ens.
Och så självklart ska jag ta det lugnt och umgås med min kära familj, även om det endast blir ett kort visit i Göteborg.

Md det så önskar jag er en riktigt god jul! ^^

1 comments:

g sa...

lussekatter får man aldrig nog av!

åh du är så söt, jisses

Skicka en kommentar