Christmas 2011




Som sista stora modeuppgift innan juluppehållet hade vi som uppgift att besöka Fotografiska och låta oss inspireras av en bild från utställningen Fashion! och detta i kombination med mönster researchen vi hade gjort till en tidigare uppgift. Så det skulle bli en festkollektion till nästa jul/nyår och min blev då mer temat japanska mönster och 50-tals elegans. Över har ni ett litet inspirations collage jag satte ihop och under är mina modeskisser.




Sedan var det tillhörande plaggskisser och detaljskisser som jag inte visar alla av men här är ett litet smakprov:


Det var inte lätt att hinna med en kollektion, 2 engelska uppsatser och jobb på samma gång men jag hann klart i tid med allt även om det var några timmars sömn och sådant som strök med. Engelskan börjar dock lida mot sitt slut och nästa vecka är sista veckan på Beckmans innan jul. Det är skrämmande så fort tiden går! Snart är det ett halvår sedan jag flyttade till Stockholm och innan man vet ordet av så är man väl pensionär också...

0 comments:

Skicka en kommentar