Ärmar och Sömnadspill


De senaste dagarna har jag ju haft lyxen att verkligen bara fokusera på ett enda projekt. Framförallt är det skönt att vara igång och få sy lite och att rent konkret se plagget växa fram. Jag har kämpat med toiler och mönster i flera omgångar men idag har jag klippt ut och sytt stora delar av det färdiga plagget. Det är en helt fantastisk ull som vi fått lov att jobba med och jag måste erkänna att jag blir riktigt sugen på att göra något till mig själv också, men det lär det nog inte finnas tid och möjlighet till. Jag får helt enkelt fokusera på att göra klart mina två plagg till Paris resan. Ingmari föreslog idag att jag skulle göra tre plagg men med tanke på alla andra uppgifter vi har fått under jullovet så blir det nog svårt att klämma in det också.

Det var verkligen längesedan jag bara ägnade en heldag åt att sy, om man bortser ifrån Nobelprojektet, så det var skönt att komma in i ett arbetsflow och bara sitta och sy i timmar i sträck. Dock rekommenderar jag inte att försöka göra en ärmisättning när man är trött och hungrig efter 11 timmars arbete. Jag ger er bara några sneak peaks från processen än så länge men jag hoppas kunna ha en ordentlig fotografering av de färdiga plaggen sedan med en viss herr R. Åhlgren, men det vet han inte om än ^^


0 comments:

Skicka en kommentar