Maneter


Idag hade vi redovisning av våra barnmönster. Vi skulle skapa ett all over-mönster som skulle vara på en sparkdräkt och sedan ett fronttryck till en body/t-shirt. Jag gjorde ett mönster med maneter och en guldfisk på och detta är resultatet. Dock var min skrivare inte så medgörlig och färgerna blev helt fel när jag skrev ut plaggskisserna och därför stämmer färgsättningen på plaggskisserna inte med mönstret i gouache osv. Vilket är störande, men oundvikligt eftersom att i stort sett alla skrivare skiljer sig ifrån varandra när det kommer till färgåtergivning.


Robin är i Los Angeles tills nästa tisdag så det är riktigt tomt här hemma i lägenheten. Jag har en känsla av att det skulle kännas lite bättre om jag fick julpyntat här i lägenheten och fått upp tavlorna (som fortfarande inte kommit upp på väggarna) men jag har sagt till mig själv att julpynt för inte förekomma innan 1:a advent. Men känner jag mig rätt, så kanske jag sätter upp det lite innan. För jag köpte så söta "julkulor" på Åhléns häromdagen.



För ja jag är barnsligt förtjust i julen. Åtminstone i alla förberedelserna och pyntandet. En av de absolut mysigaste aspekterna med julen och vintern är adventsljusstakarna för de lyser verkligen upp under den allra mörkaste tiden på året! Fast då det råder brist på fönsterbrädor i vårt hem får jag nog hålla mig till adventsstjärnor, vilket inte riktigt är samma sak enligt mig. Men på onsdag blir det första lussebullsbaket inför julen med Katja! ^

2 comments:

Cocco sa...

Åhlens julpynt i år är så sanslöst fint! Vill ha allt och en lägenhet med flera rum så man kan köra olika stil i varje rum.
Här kommer det bli traditionell jul.. Jonas tröttnar snart på allt mitt tjat men jag är precis som du där, ääälskar julen!

Nhina sa...

Ja de har verkligen söta saker i år! Jag tänkte julpynta imorgon istället för att åka in till stan som egentligen var planen från början. Nu saknas det bara lite kall snö som ligger kvar tills februari så är jag nöjd ^^

Skicka en kommentar