Att sticka rätt...


Trots tappra försök så känner jag att det är sällan jag lyckas sticka något som faktiskt blir helt bra, åtminstone när det gäller saker som är mer avancerade än halsdukar eller disktrasor. Men jag kunde helt enkelt inte motstå det super mysiga garnet "Rowan British Sheep Breeds Bouclé" när vi fick in det på NK. Trots mina bristande stickningsfärdigheter så är tröjan väldigt varm och mysig så den passar bra nu till hösten som är både kall och blöt. Dock ska jag nog försöka hålla mig undan det blöta när jag har på mig den, annars löper jag en stor risk att lukta som ett dränkt får.

Tro det eller ej, men jag började faktiskt på en ny stickning idag, denna utifrån ett ordentligt mönster så förhoppningsvis kommer nästa projekt få en bättre passform. Med andra ord, jag ger inte upp, jag ska lära mig sticka, ordentligt ^^

2 comments:

Ninni sa...

Vilken fin! Måste ju ha tagit jättelång tid att sticka den?

Nhina sa...

Åh tack så mycket. Nej det gick väldigt snabbt för jag stickade på stickor nr. 12 så det gick mycket fortare än vad man kan tro ^^

Skicka en kommentar